Rabu, 9 Februari 2011

for my love...

kenapa hati ini selalu memikirkan hal yang sama je setiap hari?..
fikirkan soal apa tu?mesti soal cinta kan?..tak semua soal cinta lah..
tapi soal kehidupan yang aku lalui sekarang..adakah akan kekal selamanya..insyaAllah...
setiap kehidupan ni tak semua sama,ada yang pahit dan ada yang manis..alangkah indah kalau semuanya manis..
tak perlu menangis kerana cinta yang kita jalin terputus,perlu kita menangis apabila kita gagal...
tapi serius aku cakap,bila aku ada masalah aku akan menangis..kerana dengan menangis boleh settle segala nya,tapi kalau nak tenangkan hati lebih baik kita sujud kepada Allah s.w.t...insyaAllah akan tenang segalanya..
aku mengimpikan sebuah kehidupan yang sempurna dan lebih elok dari orang lain...jujur aku cakap aku mengenali seseorang yang bernama lelaki,mungkin dah jodoh antara kami kan..itu hanya allah saja yang tahu segalanya,aku tempuhi pahit manis,dugaan dan cabaran di alam percintaan..aku harungi segalanya dengan tabah..aku percayakan dia,aku lebih menyayangi dan mencintai dia..bagiku dialah dunia dan dia lah segalanya,itulah cinta..bila bercinta semuanya manis-manis belaka..haruskah aku beri sepenuh kepercayaan terhadap diri dia?aku memang mempercayai dia..dia lah segala-galanya bagi aku..
untuk orang yang aku sayang dan aku cintai:percayalah di dalam hati ini hanya seorang saja yang "muncul" dan bertakhta di sanubari ini..ingatlah setiap detik percintaan kita adalah memori yang teramat indah dalam hidup ini,sampai mati akan diri ini pegang segala janji dan sumpah yang pernah terlafaz dari mulutmu..jangan pernah kau abaikan diri ini,jangan pernah kau lupakan wajah ini,jangan pernah kau lupakan kasih sayang dan cinta yang pernah kau dapat dari diri ini.."abang,walau di mana abang berada walau jarak memisahkan kita..ingat yang abang ada sayang,dan jangan pernah lupa sayang"masih ingat perkataan yang pernah terpancul dari mulut ini?sayang rela lepaskan semua,tapi sayang tak rela lepaskan abang...ingat segala memori yang pernah tercipta antara kita,jangan pernah lupa semuanya...
bila terasa nak "curang":pegang dada abang,ingat dalam hati abang hanya ada sayang..
bila terasa nak tinggalkan sayang:pejam mata abang,dan bayangkan wajah sayang...
bila terasa nak benci sayang:tarik nafas panjang-panjang,dan bayangkan abang bau sayang..
bila terasa nak diamkan diri abang:gengam tangan abang kedua-duanya bayangkan abang membelai tangan sayang..
bila terasa nak lupakan sayang:pandang di langit,lihat bintang yang paling bersinar..itu adalah sayang yang sedang merindui abang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan