Ahad, 13 Februari 2011

coretan dari hati wanita yang pilu...

aku tabah mengharungi pahit manis sebagai seorang insan yang lemah di bumi yang penuh fana ini,acap kali aku selalu berada di dalam kesedihan yang memanjang..kesedihan yang hanya di ubati dengan air mata..aku redha..
aku insan yang khilaf,aku inan yang lemah,aku tak sempurna,aku wanita biasa yang hanya mampu berdoa dan bersabar atas segalanya..tapi pendirian aku tetap sampai mati..aku sering disakiti,aku sering dijauhi,aku sering ketinggalan,aku sering dipinggirkan..aku insan yang lemah,tapi aku bersyukur sebab ada insan yang masih menyayangi aku...setiap hari aku berdoa kepada Allah s.w.t supaya aku kuat untuk aku mengharungi segala dugaan dan kepayahan yang sedang aku lalui ini..bila aku berada di dalam kesedihan,DIA sentiasa ada di sisi ku menjadi peneman diri dan air mata ku..kata orang tua-tua"orang yang megesat air mata kita selain ibu bapa kita,itulah orang yang betul-betul menyayangi dan mencintai kita.."ya..DIA selalu mengesat air mataku...hidup aku berada di dalam gelombang kesedihaan,semua orang akan nampak kegembiraan aku..tetapi ia hanyalah di luar..di dalam hati aku tiada siapa yang tahu hanya Allah s.w.t saja yang tahu..kesedihan dan kesedihan yang pernah aku lalui sakit yang teramat sekali tapi aku ubati segalanya dengan doa dan bersabar..aku berserah segalanya..mugkin ini adalah takdir yang ditentukan oleh Allah s.w.t untuk hidup aku..aku tercari-cari
kehidupan sebenar aku,aku terasa bagai hidup aku ini sebuah mimpi,tapi kenyataanya ia adalah sebenar-benarnya..aku pernah terjatuh,aku pernah dibuang,aku pernah ditendang,aku pernah dihina..aku dah rasakan semua itu,teramat perit ya Allah...tapi..aku bangun dan terus bangun,pedulikan kata orang..aku lalui segalanya dengan redha,akhirnya alhamdulillah aku jumpa jalan hidupku..kita jatuh,mesti ada orang yang jatuhkan..kita bangun semula,mesti ada orang yang tolong bangunkan...aku terus bangun kerana ada insan-insan yang setia menemani diriku di dalam kesedihan ini,insan-insan ini lah yang menjadi pembakar semangat aku..tak lupa juga kepada Allah s.w.t,aku tenang disisinya...yang banyak membantu aku,yang selalu menangisi kesedihan aku,yang setia menemani aku di kala aku sedang sakit,DIA...orang yang amat aku cintai..terima kasih kerana sudi menjadi peneman diri dan hati ini di kala diri ini berada di dalam kesedihan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan